Beställning av eTjänstekort
Du som chef inom vård och omsorg som inte är i kommunal regi kan beställa eTjänstekort på den här sidan.
Vad är eTjänstekort?
eTjänstekortet är samma sak som SITHS-kortet. Det är kortet vårdpersonal använder för att legitimera sig.
Hur går det till?
Det är chefen som beställer eTjänstekort till sin medarbetare – det görs här. När beställning är gjord av chefen kallas medarbetaren till fotografering och registrering. Sedan tar det cirka två veckor tills kortet är klart.
Beställning av eTjänstekort
- Logga in via Citrix workspace och påbörja beställningen.
- Fotografering: vi skickar ut en kallelse när kontot är klart och vi kan fotografera. Fotograferingen sker i Stadhuset (fotoautomat). Instruktioner inför fotograferingen står i kallelsen.
Obs, den som ska fota sig måste ha med en giltig fysisk id-handling. - När kortet är tillverkat och klart, skickas det med brev till folkbokföringsadressen, inaktivt och utan koder.
- För att aktivera kortet, behöver användaren ta med det och göra ett besök hos en ID-administratör (Kundservice i Stadshuset).
Vid aktivering, kommer användaren att få välja en personlig kod (6–8 siffor).
SITHS eTjänstekort måste aktiveras inom 3 månader från tillverkningsdatum, därefter är det förbrukat och spärras.
Har du frågor?
Välkommen att kontakta IT-support telefon 0155-24 84 00 eller via mejl rafunktionen@nykoping.se
Kontakta oss
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Öppna sidomeny