Gator, belysning, parker och natur

Felanmäl sådant som rör vår stadsmiljö som gator, belysning, parker och naturområden i Nyköpings kommun.

Du kan felanmäla här på sidan eller i appen. "Felanmälan Nyköpings kommun" finns att ladda ner som app i Google play (Android) och Apple store (iOS).

Det går bra att vara anonym, lämna Kontaktformuläret tomt.

Öppna E-tjänst i ett nytt fönster

Tänk på om du bifogar bilagor till exempel foton, att dessa inte ska innehålla personuppgifter (exempelvis bilder på människor). Du behöver bara ange dina personuppgifter om du vill ha återkoppling i ärendet. Genom att du uppger kontaktuppgifter så samtycker du till behandlingen genom att du skickar in dem.

Behandling av personuppgifter för appen Felanmälan Nyköpings kommun

När du gör en felanmälan Nyköpings kommuns app ”Felanmälan” kan vi behöva behandla personuppgifter om dig för att kunna ge dig återkoppling i ärendet. Du kan självklart vara anonym när du lämnar synpunkter eller gör en felanmälan. Dina personuppgifter sparas så länge ärendet är öppet och gallras bort 30 dagar efter att ärendet stängs.

Du har rätt att få besked om vilka personuppgifter om dig som Nyköpings kommun behandlar. Här kan du läsa mer: nykoping.se - Personuppgifter och dataskyddsombud

Vi anlitar Infracontrol som är leverantören av Felanmälans-appen. Det innebär att även de får ta del vissa personuppgifter om dig. Dessa parter får dock inte använda personuppgifterna om dig för något annat ändamål än supportärenden.

Vi anlitar även leverantör och entreprenörer för till exempel parkeringsövervakning och belysning. Vissa personuppgifter kan även delas med entreprenör för parkeringsövervakning Nyköpings kommun i syfte att kontrollera giltighet på tillstånd, samt belysningsproblematik för gatlyktor samt trafikljus för felsökning och avhjälpning av problem. Dessa parter får inte använda personuppgifterna i annat ändamål än kontakt vid felanmälanärenden.

Läs mer om Integritetspolicy för Infracontrol.

Kommunservice Tekniska divisionen

tekniska.divisionen@nykoping.se