E-post för politiker

Alla utskick från kommunen skickas till din e-postadress som du får under ditt förtroendeuppdrag i kommunen. Det är också denna e-postadress som syns i dina kontaktuppgifter på kommunens webbplats www.nykoping.se.

Har du ingen kommun e-postadress?

Så här gör du för att få din nykoping.se-e-postadress:

  • Vänd dig till Kommunservice (Informationen) i Stadshuset. Där kan du få hjälp med att hämta dina inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) till din nya e-postadress. Viktigt att du har med dig legitimation.
  • Din e-postbrevlåda når du via internetadressen: epost.nykoping.se
  • Du loggar in med dina inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) – som du fått från Kommunservice.

Så här kan du se vilken e-postadress du har fått:

Din e-postadress innehåller i de flesta fall "förnamn.efternamn@nykoping.se".

  1. Logga in på epost.nykoping.se på Internet
  2. Klicka på fliken Alternativ högst upp i högra hörnet
  3. Tryck därefter på Visa alla alternativ
  4. Under Kontoinformation hittar du din e-postadress

Har du redan en kommun e-postadress?

Du som redan har en nykoping.se-e-postadress behöver inte göra något utan använder din befintliga inloggning (användarnamn och lösenord).

Du som är politiker ska läsa din e-post regelbundet

Du som politiker ska enligt Offentlighet- och sekretesslagen och kommunens riktlinjer regelbundet läsa din kommun-e-post och svara när det behövs. All e-post till "nykoping.se"- adressen anses som inkomna handlingar och kan också behöva diarieföras. Kontakta registrator på kommunledningskansliet om du har frågor eller känner dig osäker.

 

Kontakta oss

Om du får problem med din epost kontakta IT-support
Epost: it-support@nykoping.se
Tfn: 0155-24 84 00

Kontaktformulär