Sallad i en skål med en salladstång liggande över salladen

Skolmat

Det är viktigt att du som elev får god och näringsriktig mat så att du klarar av skoldagen. Därför satsar Nyköpings högstadium på egna tillagningskök i båda byggnaderna så att maten slipper transporteras.

Måltiden i skolan ska vara en skön och avkopplande stund för dig som elev. På Nyköpings högstadium är matsalarna byggda för att ge dig en bra matupplevelse. Därför tar matsalarna in max 200 elever åt gången.

Köken har kapacitet att laga över 1 000 portioner vardera. Tack vare det får andra skolor och förskolor i närheten mat från Nyköpings högstadium.

Läs mer om skolmaten i Nyköpings kommun.

Matsedel

På Måltidsservice webbplats hittar du aktuell skolmatsedel. Du kan även ladda ner appen Skolmaten för att se om din skola finns med där.

Specialkost

Ansök om specialkost

Vi följer Nyköpings kommuns riktlinje för servering av specialkost i förskola, grundskola och gymnasium.

Vegetarisk eller fläskfri kost

Beställ vegetarisk eller fläskfri kost