Högstadiet går över till distansundervisning

Nyköpings högstadium stänger sina fysiska lokaler mellan 11 januari och 24 januari. All undervisning sker istället på distans under perioden. Information skickas ut till alla vårdnadshavare under dagen. Du hittar även informationen här på vår webbplats.

All information on our webbsite nykoping.se can be translated into different languages. Please read instructions here.

Nyköpings högstadium övergår till distansundervisning på rekommendation från regionens smittskyddsläkare. Högstadiet stänger alltså sina fysiska lokaler från och med måndag 11/1 till och med söndag 24/1.

Distansundervisningen startar på onsdag 13 januari.

Det är ingen undervisning i skolan måndag 11/1 eller tisdag 12/1, dessa dagar kan eleverna komma och hämta skolmaterial enligt bestämt schema samt att personal behöver förbereda sig inför distansundervisningen som startar onsdagen den 13/1.

Här kan du läsa mer om upplägget för distansundervising och vad som gäller för att hämta upp skolmaterial och lunchlådor.

Please visit this page to read more about studying by distance, when to collect study material at the school and order and pick up school lunches. Use Google Translate to translate into any language.