Upphandling av mobila parkeringstjänster
Vill du tillhandahålla parkeringsappar för Nyköpings kommun? Här hittar du information om det system vi använder och hur du gör.
Nyköpings kommun arbetar efter ett så kallat auktorisationssystem. Det innebär att Nyköpings kommun ingår identiska avtal med alla leverantörer som uppfyller angivna kvalificeringskrav och att valet av leverantör som i enskilda fall ska tillhandahålla tjänsten görs av den som använder sig av tjänsten. Det vill säga den som parkerar.
Hos Upphandlingsmyndigheten kan du läsa mer om vad ett auktorisationssystem innebär.
Vill du ansluta ditt företag till auktorisationssystemet för parkeringsappar läs förfrågningsunderlaget och skicka sedan ett mail via Ansökan här nedan.
Förfrågningsunderlag
Tekniska krav för parkeringsappar
Ansökan och uppsägning
Skicka din ansökan till inköpssamordning via e-post
Godkända företag
Här ser du vilka godkända företag som finns i dagsläget:
- Easypark
- Parkster