Skolavslutning och Student 2019

Årskurs 1 och 2 slutar redan torsdag 13 juni. Studenterna firas högtidligt och enligt tradition fredag 14 juni. Läs här om parkering och avstängda vägar!

Skolavslutning årskurs 1 och 2

Årkurs 1 och 2 har sin skolavslutning på torsdag 13 juni. Tider och program med information kommer från mentorerna närmare avslutningsdagen.

Student 2019

Studentfirandet fredag 14 juni kommer att ske i gymnasiebyggnaden på Gripenområdet.

Alla studenter startar upp dagen med fotografering enligt ett särskilt schema som eleven får via sin skolmejl eller av sin mentor. Det blir både porträtt och klassfoto.

Fotografering för elever på Fordons- och transportprogrammet och Flygteknikprogrammet sker på Skavsta innan avfärd till Gripen kl. 10:30.

Lunch serveras innan det är dags för avslutning och stipendieutdelning. Därefter samlas klasserna med sina mentorer för betygsutdelning.

Utspring och Stadshustrappan

13.45 Traditionellt utspring till släkt och vänner. På en given signal från Musikkåren startar sedan promenaden mot Stadshuset.

15.00 Vi möter upp alla andra studenter i Nyköping på Stadshustrappan.

ca 15.45 börjar kortegen vid Nicolaiskolans skolgård.

Kom ihåg att det är begränsat med parkeringsplatser i stan denna dag!

Läs om parkering i Nyköping den 14 juni på Nyköpings students egen webbsida.

På Nyköpings gymnasium, Gripen gäller följande den 14 juni 2019:

Det finns begränsat med parkeringsplatser vid Gripenområdet.

• Du hittar parkeringsplatser vid Teknikgången mot Norrköpingsvägen (Cirkel K) och den stora parkeringen vid entrén till skolan vid Hemgårdsvägen. Gulmarkerat på kartan.
  • En temporär plats för parkering är gjord vid området där den gula stjärnan är. Du kör in via Hemgårdsvägen.
  • Var uppmärksam att det sedan 1 april 2019 är förbjudet att parkera på rödmarkerad sträcka längs Svedelius väg.

I övrigt gäller anvisade parkeringsförskrifter och avgifter i området.

Parkering Gripen 14 juni 2019.jpg