Hemgårdsvägen 22, vid Gripen

Detta boende är till för våra gymnasieelever och ligger vid Nyköpings gymnasium, Gripen, i centrala Nyköping. Det finns två trappuppgångar - A och B och det är bara våra elever som bor i huset.

Huset på Hemgårdsvägen 22 består av 13 enrumslägenheter fördelade på två våningsplan. Varje lägenhet har eget pentry med spis, ugn, kylskåp och frysfack samt egen WC.

I källaren finns ett större gemensamt uppehållsrum med TV och pingisbord/biljardbord tvättstuga samt duschar (3st).

Studentrummen är utrustade med säng 90x200, nattduksbord, skrivbord, garderob, 4 st nätkorgar, persienner, golvlampa, matbord med stolar, dörrmatta, golvmatta, porslin, bestick och köksgeråd. (Glödlampor, diskmedel, toalettpapper står eleverna själva för). Städning av alla allmänna ytor görs två gånger per vecka, städningen av sitt eget rum sköter eleverna själva. Dammsugare finns att låna i tvättstugan.

Alla lägenheter är utrustade med router för bredbandet som kommer behöva aktiveras vid inflytt.

Hyran på Hemgårdsvägen är 3500kr/månad inklusive el och bredband.”

Här är en länk till boendet via Google Maps.

Månadshyra inkl bredband

Hyran är 3500 kr och i samtliga boenden ingår bredband via stadsnätet.

Mat, kiosk, café

Hemgårdsvägen 22 ligger rätt så centralt i Nyköping, vilket gör att det finns flera kiosker, restauranger och butiker inom promenadavstånd från boendet.

Närmaste större mataffär är Willys, 1,5 km från elevboendet. Willys öppettider hittar du här: https://www.willys.se/butik/2159

På gågatan, Västra Storgatan, hittar du även ett Hemköp.

Boendekontakt på kommunservice

Elevboendeföreståndare