ABC-husen vid Skavsta

Detta boende är till för våra gymnasieelever och de tre byggnaderna ligger en kort promenad från skolans lokaler på Skavsta flygplatsområde.

Detta boende består av 3 byggnader: A, B och C.

• Hus A och B har 12 enkelrum vardera, samt två kök per byggnad.
  • C-huset har 6 enkelrum samt ett kök.
  • Samtliga studentrum har egen WC.

I varje byggnad finns ett gemensamt uppehållsrum med TV, en tvättstuga samt ett litet studierum. Dusch finns i korridoren (2 duschar på 6 personer).

Studentrummen är utrustade med säng 90x200, skrivbord, skrivbordshurts, garderob, hylla, rullgardin och sänglampa (ta med egen bäddmadrass och stol). Eleverna står själva för toalettpapper och glödlampor till sänglampan.

Köken är fullt utrustade med diskmaskin, porslin, bestick, mikro, kaffebryggare, vattenkokare, kastruller och köksgeråd. I förrådet finns gemensamma dammsugare.

Här finns en planskiss för studentboendet

Månadshyra inkl bredband

Storlek                                                                 Månadshyra

7,5 m2                                                                 1 800 kr
7,7 m2                                                                 1 900 kr
8,4 m2                                                                 2 000 kr
9,0 m2                                                                 2 300 kr

Mat, kiosk, café

Pressbyrån på Skavsta flygplats är närmaste kiosk. På flygplatsen hittar du även ett café som serverar mat. Se Pressbyråns samt caféets öppettider på https://www.skavsta.se/service/shopping/.

Du hittar både en restaurang och kiost på Connect Hotell som ligger mitt emot skolan och cirka 5 minuter promenad från boendet. Mer info om hotellet hittar du på deras hemsida: https://connecthotels.se/skavsta/.

Närmaste mataffär är Ica Supermarket Knuten som ligger i området Oppeby, ca 8 km från elevboendet. Här är en karta till Ica Knuten via Goolge Maps.

Boendekontakt på kommunservice

Elevboendeföreståndare