Elevbostäder

Ska du läsa någon av våra utbildningar och är skriven utanför Nyköpings och Oxelösunds kommun så erbjuder vi boende på vårt gymnasieboende på Skavsta. Detta gäller utbildning endast på gymnasie-nivå.

På skolan arbetar en elevboendeföreståndare som tillsammans med skolan hjälper eleverna med frågor kring fritid, skolgången, handling m.m.

• Två gånger i veckan arrangerar föreståndaren en gemensam handlingsresa till en större livsmedelsbutik då de elever som vill kan följa med och handla.

• Varje termin arrangeras även husmöten tillsammans med elevboendeföreståndaren där både stora och små frågor tas upp.

Vi är måna om våra elever och för oss är det viktigt att man känner trygghet både i skolan och på sitt boendet. Vi uppmanar därför elever och föräldrar att höra av sig vid frågor eller synpunkter.

Ansöka om boende

Skolan garanterar boende till alla elever utanför Nyköpings och Oxelösunds kommun som kommer in på gymnasieutbildningen hos oss.

En formell ansökan till boendet kan du göra när du har blivit preliminärt antagen till programmet. Detta genom att kontakta Nyköpings kommuns Kundservice på telefonnummer: 0155-24 80 80.

Lämna in din ansökan i god tid så att du kan förbereda skolstarten på bästa sätt.

Att tänka på:

Våra olika boenden

Gymnasiet

För våra gymnasieelever erbjuder vi två olika boendealternativ:

Boende YH-elever

Ska du läsa någon av våra YH-utbildningar och är skriven utanför Nyköping och Oxelösunds kommun, så behöver du söka upp ditt eget boende i Nyköping. Ta kontakt med Nyköpings kommuns Kunderservice på telefonnummer 0155-24 80 80 för att få tips på vart du kan vända dig. Det finns flera aktörer i Nyköping som erbjuder boende.

www.f21.se

www.kungshem.se

www.victoriahem.se

www.rikshem.se