Nu drar kommunens kampanj Nystadsliv igång
Nu är det återigen dags för kampanjen Nystadsliv, som syftar till att locka potentiella inflyttare och företagare till att upptäcka Nyköping. I kampanjen visar vi hur det är att bo, verka och vistas i kommunen med Sveriges bästa läge.
Kampanjen som kommer att synas i Stockholms tunnelbana kommande veckor, är en vidareutveckling av den välkända "Bo i Nyköping"-serien som startade för 20 år sedan.
Fokus är att fördjupa bilden av livet i Nyköping genom att lyfta fram lokala berättelser från inflyttare.
– Att vara synliga i tunnelbanan har varit återkommande för våra kampanjer, där vi lyfter fram närheten till Stockholm och friheten som Nyköping erbjuder. Vi vill visa att oavsett var i kommunen du bor så kan du uppleva det vi kallar nystadsliv – en balans mellan arbete, fritid, och närhet till både storstad och natur, säger kommunikationschef Åsa Helldén Ruocco.
I höstens kampanj presenteras en familj som vill få mer tid över i livet, en företagare med internationell karriär och en småbarnsfamilj där även mormor ingår – alla med den gemensamma nämnaren att de bytt storstaden till nystadslivet i Nyköping. Deras berättelser finns samlade på nystadsliv.se, där det finns många fler liknande berättelser.
Årets kampanj syns förutom i tunnelbanan också i native-annonser på SvD.se och aftonbladet.se samt med displayannonser i flera kanaler. Björn Dahlgren är fotografen bakom bilderna, som även han bor i Nyköping. You are here är reklambyrån som är med och producerar årets kampanj.
Besök kampanjwebben: Nystadsliv
Frågor och svar om kampanjen: nykoping.se - Frågor och svar om nystadsliv