Nu drar kommunens kampanj Nystadsliv igång

14 oktober 2024
Kommun och politik Bo, bygga och miljö Uppleva och göra

Nu är det återigen dags för kampanjen Nystadsliv, som syftar till att locka potentiella inflyttare och företagare till att upptäcka Nyköping. I kampanjen visar vi hur det är att bo, verka och vistas i kommunen med Sveriges bästa läge.

Kampanjen som kommer att synas i Stockholms tunnelbana kommande veckor, är en vidareutveckling av den välkända "Bo i Nyköping"-serien som startade för 20 år sedan.

Fokus är att fördjupa bilden av livet i Nyköping genom att lyfta fram lokala berättelser från inflyttare.

–  Att vara synliga i tunnelbanan har varit återkommande för våra kampanjer, där vi lyfter fram närheten till Stockholm och friheten som Nyköping erbjuder. Vi vill visa att oavsett var i kommunen du bor så kan du uppleva det vi kallar nystadsliv – en balans mellan arbete, fritid, och närhet till både storstad och natur, säger kommunikationschef Åsa Helldén Ruocco.

I höstens kampanj presenteras en familj som vill få mer tid över i livet, en företagare med internationell karriär och en småbarnsfamilj där även mormor ingår – alla med den gemensamma nämnaren att de bytt storstaden till nystadslivet i Nyköping. Deras berättelser finns samlade på nystadsliv.se, där det finns många fler liknande berättelser.

Årets kampanj syns förutom i tunnelbanan också i native-annonser på SvD.se och aftonbladet.se samt med displayannonser i flera kanaler. Björn Dahlgren är fotografen bakom bilderna, som även han bor i Nyköping. You are here är reklambyrån som är med och producerar årets kampanj.

Besök kampanjwebben: Nystadsliv

Frågor och svar om kampanjen: nykoping.se - Frågor och svar om nystadsliv