Rosvalla – första arenan att gå med i Swedish Welcome

28 juli 2015

Rosvalla, Nyköpings arenor, är den första arenan att gå med i Swedish Welcome.

Här kan besökare ta del av allt från gym, boule och bowling, till hyra en festvåning eller en gräsplan. Arenan anordnar också mässor, konferenser och matcher, och i restaurangerna serveras mat och dryck.

– Vi har gått med i Swedish Welcome för att vi tycker det är ett mycket bra verktyg som inspirerar oss att ta vår verksamhet till nya nivåer, säger verksamhetschef Caroline Dewoon Thorén.

Arenan med sina över 40 000 kvadratmeter yta fördelat på åtta hallar, har arrangerat landskamper, kongresser och TV-inspelningar som Melodifestivalen. Cirka en miljon människor besöker årligen arenan – en siffra som Nyköpings Arenor räknar med att fördubbla under de kommande åren.
Caroline Dewoon Thorén berättar vad man vill uppnå med medlemskapet i Swedish Welcome:

– Vi hoppas kunna uppnå en kontinuerlig standard på våra produkter och kunna öka vår försäljning genom att vi alltid håller vad vi lovar. Vi hoppas också få tillskott av nya verksamheter till anläggningen.
Rob Cullen, metodutvecklingsansvarig för Swedish Welcome, välkomnar Rosvalla, Nyköpings arenor och visar på vikten av kvalitetsutveckling av arenor för svensk turism:

– Arenor är en viktig och växande sektor inom turismen och attraherar både regional, nationell och internationell turism till många destinationer i Sverige. Certifikatet återspeglar arenans fokus på gästbemötande och hållbar utveckling. Med Swedish Welcome-rådgivarnas hjälp kan arenor utveckla upplevelsen för framtida gäster och så småningom jämföra sig med liknande verksamheter.