Inspirationsföreläsning om att förverkliga drömmar

Idrottaren och äventyraren Aron Anderson som bestigit Kebnekaise i rullstol, har en digital inspirationsföreläsning för årskurs 9 fredagen den 16 oktober. Föreläsningen är en del av LitterArt Gästabud som går av stapeln 14 -18 oktober i Nyköping.

- Syftet är framför allt att inspirera eleverna att se möjligheter och hur man kan vända motgångar till något bra, säger Jörgen Leidebrant, bibliotekarie på Nyköpings högstadium.

Det kommer att vara två digitala liveföreläsningar på Omega och Alpha, där eleverna också får möjlighet att ställa frågor. Från början var tanken att det skulle vara tre föreläsningar på Culturum, men med anledning av Coronapandemin har evenemanget anpassats.

Om Aron Anderson

Aron Anderson är rullstolsbunden idrottare, äventyrare och föreläsare. Han fick pris som Årets föreläsare 2016 och har tidigare bland annat föreläst för en stor grupp högstadieelever i Globen. Aron har som första person i rullstol bestigit både Kebnekaise och Kilimanjaro och han har simmat 37 kilometer över Ålands hav, armcyklat från Malmö till Paris och skidat 300 kilometer över Antarktis till Sydpolen. Bland annat.

Han kommer att genomföra en inspirationsföreläsning om hur du förverkligar dina drömmar – om mål, motivation, teamwork och drivkraft. Han kommer även berätta om sin egen personliga väg där han stött på stora hinder men ändå kommit vidare. Läs gärna mer på hans hemsida här: https://aronanderson.se/

Anton Aronson.jpg