Är du en framtida arbetsgivare?

Här i Nyköping lämnar ungefär 650 ungdomar grundskolan varje år inför gymnasiestudier och arbetsliv. Tillsammans kan vi se till att de har en bra känsla inför gymnasieval och senare yrkesval. Genom att erbjuda praoplatser kan vi lyfta fram alla yrkesmöjligheter som finns i vår kommun!

Att vara på en arbetsplats, vara en del i ett lag och ha vuxenkontakt ger ungdomar möjlighet att se hur en arbetsplats fungerar. Det ökar deras kunskap om arbetslivet och dess krav och möjligheter. Vilka yrken finns på just er arbetsplats? Vilken utbildning krävs i er bransch? Prao-perioden ska också underlätta när eleven ska göra sitt studie- och yrkesval.

För att kunna ge våra ungdomar en bra och intressant prao så behöver vi din hjälp! Har ditt företag möjlighet att ta emot prao-elever?

Vår praoperiod är veckorna 45-50, 2019.

Läs mer och fyll i kontaktformuläret här