Coronakrisen - Så hanterar du situationen som arbetsgivare

22 januari 2021
Allmänt
Tid: 09:00 - 11:00
Plats: Digitalt via Zoom

Nu finns möjlighet att ta del av en webbutbildning med handfast och praktisk rådgivning i personalfrågor.

Coronaviruset sprids just nu över världen och många företagare i Nyköping är drabbade av detta. I denna webbutbildning ger vi svar på vanliga frågor som chefer och arbetsgivare just nu behöver svar på. Utbildningen är kostnadsfri för företagare i Nyköping och görs på uppdrag av Nyköpings Kommun.

Utbildningsinnehåll

Vad gäller vid:

– Korttidspermitteringar

– Uppsägningar

– Tjänstledighet

Vilka skall jag kontakta och hur fungerar det med:

– Fackförbund

– Myndigheter

– Arbetsförmedlingen

– Vad har jag för rättigheter och skyldigheter?

Personalplanering

– Hur ska jag planera scheman och bemanning

Mål med utbildningen

Du får handfast och praktisk rådgivning i personalfrågor. Du får möjlighet att diskutera i grupp och möjlighet att få svar på dina egna funderingar och frågor såsom:

  • Vad finns det för stöd att få med anledning av Covid -19
  • Hur fungerar varsel och uppsägning
  • Hur ska jag tänka kring korttidspermittering (korttidsarbete), schemaläggning och personalplanering
  • Hur informerar jag mina anställda

I denna kurs kommer vi främst fokusera på frågor kring anställningar och personal. Det kommer även bli tid för frågor och diskussioner och erfarenhetsutbyte bland deltagarna under kursen. Därför begränsas antalet deltagare till 8.

Anmäl dig senast 21 januari till info@coachakademin.se

Läs mer på Coach Akademins webbplats.