E-post för politiker

Alla utskick från kommunen skickas till din e-postadress som du får under ditt förtroendeuppdrag i kommunen. Det är också denna e-postadress som kommer att synas i dina kontaktuppgifter på kommunens webbplats www.nykoping.se.

Har du ingen kommun-epost?

Så här gör du för att få din nykoping.se-epostadress:

  1. Vänd dig till Kommunservice (Informationen) i Stadshuset. Där kan du hämta ut dina inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) till en ny epostadress. Viktigt att du har med dig legitimation.
  2. Din epostbrevlåda når du via internetadressen: epost.nykoping.se
  3. Du loggar in med dina inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) – som du fått från Kommunservice

Så här kan du se vilken epostadress du har fått:
Din epostadress innehåller i de flesta fall "förnamn.efternamn@nykoping.se".

Så här hittar du den epostadress du har fått:

  1. Logga in på epost.nykoping.se på Internet
  2. Klicka på fliken Alternativ högst upp i högra hörnet
  3. Tryck därefter på Visa alla alternativ
  4. Under Kontoinformation hittar du din epostadress

Har du redan en kommun-epostadress?

Du som redan idag har en nykoping.se- epostadress behöver inte göra något.

Du som är politiker ska läsa din epost regelbundet

Du som politiker ska enligt Offentlighet- och sekretesslagen och kommunens riktlinjer regelbundet läsa din kommun-epost och när det behövs svara på dem. All epost till "nykoping.se"- adressen anses som inkomna handlingar och kan också behöva diarieföras. Kontakta din registrator på kommunledningskansliet om du har frågor eller känner dig osäker.

Om du får problem med din epost kontakta:
IT-support
Epost: it-support@nykoping.se
Tfn: 0155-24 84 00

Dela med dig
Skriv ut
Uppdaterad: 2018-10-04
Sidansvarig: Anna-Karin Lindblad