Gästabudsåret 2017
Nu firar vi Gästabudsåret 2017 - Se allt som händer på www.gastabudsaret2017.se

Kommunens kvalitet i korthet

Kommunens kvalitet i korthet (KKiK) är ett jämförelseprojekt som drivs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) sedan 2007. 

Målet är att visa hur effektivt medborgarnas skattemedel används och vilken kvalitet kommunen levererar på sin service. Man kan jämföra resultaten med kommunens tidigare resultat inom samma område eller med de andra cirka 250 kommunerna som är med i undersökningen.

Måtten är inriktade på ett medborgarperspektiv, alltså hur långa väntetider vissa verksamheter har eller vad saker och ting kostar och vad man får för sina pengar. Nyköpings kommun har varit med i undersökningen sedan 2010.

Antalet kommuner ökar varje år och det kan göra att ett resultat som är bra ett år är mindre bra i jämförelse med de andra nästa år, och självklart tvärtom.

Resultat för Nyköpings kommun 2016

Resultaten från Kommunens kvalitet i korthet är indelade i fem områden:

 

  • Tillgänglighet
  • Trygghet
  • Delaktighet och information
  • Kostnadseffektivitet
  • Samhällsutveckling

 

Samlade resultatet för Nyköping

Nedan kan du se det samlade resultatet för Nyköping från 2016 års nationella KKiK-rapport. 

  • Mörkgrön betyder att Nyköping är bland den bästa fjärdedelen
  • Ljusgrön betyder att Nyköping är bland den näst bästa fjärdedelen
  • Orange betyder att Nyköping är bland den näst sämsta fjärdedelen
  • Röd betyder att Nyköping är bland den sämsta fjärdedelen

Läs hela KKiK-rapporten.

Dela med dig
Skriv ut
Uppdaterad: 2017-03-14
Sidansvarig: Elisabeth Barkefors